Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011

ΤΑ WIKELAKS ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ



ΤΑ WIKELEAKS ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ
ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====================

Ζούμε στον αστερισμό των Wikeleaks.

Και όμως!

Ορισμένοι ακόμη προσποιούνται ότι δεν χαμπαρίζουν ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν από το ηλεκτρονικό φακέλλωμα.

Ιδού ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν από την ηλεκτρονική διαρροή πληροφοριών.

Θύμα ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαίας τον οποίο όλες οι πληροφορίες φέρουν ως τον βέβαιο υποψήφιο του ΑΚΕΛ στις επόμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές όταν και εφ’ όσον αυτές διεξαχθούν.

Ο Σεβασμιότατος αποκαλύπτεται ως πληροφοριοδότης των Αμερικανών στους οποίους επιγνώστως δίνει πλήρη πληροφόρηση για τη στάση των μελών της Ιεράς Συνόδου αναφορικά με τη λύση του Κυπριακού....

Ο Σεβασμιότατος αποκαλύπτει ότι λειτουργεί “Ακελική φράξια” στην Ιερά Σύνοδο η οποία παρέχει υποστήριξη στους χειρισμούς του Προέδρου Χριστόφια σε όλα τα επίπεδα.

Αρχίζουμε από την απαράδεκτη ενέργεια του Σεβασμιότατου καταρχήν να δίνει λογαριασμό στον Αμερικανό πρέσβυ για τα θέματα που αφορούν τους επισκόπους της Εκκλησίας της Κύπρου. Οντως αήθης ενέργεια. Με την όλη σημασία του όρου.

Παράλληλα η δική μας εκτίμηση είναι ότι ο Σεβασμιότατος Ταμασού διαπράττει κολοσσιαίο σφάλμα αν θεωρεί στατική τη θέση των ιεραρχών αναφορικά με τη λύση του Κυπριακού και την προθυμία τους να συνταχθούν με τις Ακελικές ντιρεκτίβες.

Εχει δίκαιο να θεωρεί τον Αρχιεπίσκοπο και τον Μητροπολίτη Πάφου ως εθνικιστές και δεδομένους αντιακελικούς, αλλά ας μην είναι και τόσο σίγουρος για το πώς κινείται ή θα κινηθεί στο μέλλον ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Λεμεσού και η πενταμελής μονολιθική προσωπική ομάδα που ελέγχει στη Σύνοδο, αν προκύψει θέμα διαδοχής του Αρχιεπισκόπου, ή ακόμη και πριν από τέτοιο ενδεχόμενο.

Εχω γράψει και στο παρελθόν - και το επαναλαμβάνω και τώρα - ότι ο Σεβασμιότατος Λεμεσού είναι μεγάλος τακτικιστής και άνθρωπος με μεγάλα προσόντα και ηγετικές ικανότητες. Γι’ αυτό είναι εντελώς ασύνετο εκ μέρους του Μητροπολίτη Ταμασού να θεωρεί τη στάση του Μητροπολίτη Λεμεσού δεδομένη.

Ας σκεφθεί ο Σεβασμιότατος τις διαβεβαιώσεις που έδινε ο Αγιος Λεμεσού ότι, επ’ ουδενί λόγω δεν θα υποστήριζε τον τότε Μητροπολίτη Πάφου και νυν Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, και τι τελικά έκανε στην τελική ψηφοφορία για την ανάδειξη Αρχιεπισκόπου για να αποκλείσει την υποψηφιότητα του Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου.

Με όλο το σεβασμό προς τον Αγιο Ταμασού είναι πολύ μεγάλη αφέλεια να θεωρεί τον Αγιο Λεμεσού ανίκανο να ελιχθεί και ως πειθήνιο μέλος της “πατριωτικής φράξιας” της Συνόδου.

Αλλά αν η αφέλεια δεν είναι - σε τελευταία ανάλυση - έγκλημα το σίγουρο είναι ότι η κατάδοση των συνεπισκόπων του σε πρέσβυ ξένης δυνάμεως είναι παντελώς απαράδεκτη ενέργεια.

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα από τη διαρροή των Wikeleaks που αφορούν τον Μητροπολίτη Ταμασού Ησαία, που μας έδωσαν την αφορμή για το πιο πάνω σχόλιο.
*****
«Παρά τη θέση υπεροχής του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β΄, η Εκκλησία της Κύπρου διακρίνεται από μεγάλη αυτονομία. Το κορυφαίο σώμα της, η Ιερά Σύνοδος, αποτελείται από δέκα επισκόπους/μητροπολίτες και τέσσερεις χωρεπισκόπους και είναι όλοι εξουσιοδοτημένοι να δρουν αυτόνομα στις αντίστοιχες περιφέρειές τους.
Οι όποιες δηλώσεις γίνονται από τον Χρυσόστομο ή/και άλλους μητροπολίτες δεν εκφράζουν αναγκαστικά ολόκληρη την Εκκλησία.
Η λήψη της όποιας απόφασης για δόγματα και πολιτικές προϋποθέτουν τη σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου, όχι με βάση την αρχή της ομοφωνίας, αλλά διά της ψήφου της πλειοψηφίας.
Στα πλαίσια μιας συνάντησης με το προσωπικό της πρεσβείας στις 21 Αυγούστου, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας ανέφερε πως η εκκλησιαστική ιεραρχία είναι διχασμένη σε ό,τι αφορά τους προεδρικούς χειρισμούς στο Κυπριακό.
Πέντε εκ των μητροπολιτών της Συνόδου –ο Κύκκου (Νικηφόρος), ο Μόρφου (Νεόφυτος), ο Αμμοχώστου (Βασίλειος), ο Κιτίου (Χρυσόστομος) και ο ίδιος ο Ησαΐας– απολάμβαναν στενούς δεσμούς με τον Χρυσόστομο και στήριζαν την ξαφνική αλλαγή πλεύσης του υπέρ της λύσης στο Κυπριακό.
Αυτοί υποστηρίζουν ενεργά τις προσπάθειες της κυβέρνησης, καλώντας εκείνους που επηρεάζουν την κοινή γνώμη εντός των ενοριών τους να “πουλήσουν” τα πλεονεκτήματα μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, αποκάλυψε ο Ησαΐας.
Σε επίπεδο απλού λαού, οι παπάδες της ενορίας έκαναν κηρύγματα “υπέρ της συνύπαρξης και του σεβασμού προς τη φυλετική, θρησκευτική και εθνοτική διαφορετικότητα”.
Ένα μεγάλο ιδεολογικό χάσμα χώριζε το στρατόπεδό τους από τους υποστηρικτές της σκληρής γραμμής, συνέχισε να μας λέει ο Ησαΐας – ο Αρχιεπίσκοπος, ο δεύτερος τη τάξει Πάφου (Γεώργιος), ο Κυρηνείας (Παύλος), ο Λεμεσού (Αθανάσιος) και ο Τριμυθούντος (Βαρνάβας).
Και οι πέντε τους φοβούνταν τις αλλαγές που μπορούσε να επιφέρει μια λύση και μάλιστα προτιμούσαν τη διατήρηση του στάτους κβο ή ακόμα και τη διχοτόμηση, παρά μια ομοσπονδία σαν αυτή που περιγράφεται σήμερα. Ο Πάφου ήταν το πιο σκληρό καρύδι.
Ο Αρχιεπίσκοπος ήταν ένας “εντάξει” (“decent”) συνάδελφος, μέχρι που κλείδωσε τον Πάφου –“τον εγκέφαλο πίσω από τον θρόνο”– ως το δεξί του χέρι. Ο Ησαΐας σύγκρινε τη σκληρής γραμμής ιδεολογία του Πάφου με αυτήν του Τάσσου Παπαδόπουλου, παρ’ όλο που δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τις φήμες πως ο πρώην Πρόεδρος είχε παίξει ρόλο στην πρόσφατη φραστική επίθεση κατά του Χριστόφια.
Οι αντίθετοι με τη λύση μητροπολίτες θα συνέχιζαν να αξιοποιούν τα φιλικά προς αυτούς μέσα επικοινωνίας, όπως τη μεγαλύτερη καθημερινή εφημερίδα “Φιλελεύθερος”, το κανάλι Σίγμα και το Ράδιο Πρώτο, για να προωθούν τις απόψεις τους. Το υπέρ της λύσης στρατόπεδο μπορούσε να υπολογίζει μόνο στις εφημερίδες “Πολίτης” και “Αλήθεια”».
ΠΗΓΗ:
Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου