Σελίδες

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ "ΣΥΝΑΞΗΣ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΓΙΑ ΤΟN ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ"


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ “ΣΥΝΑΞΗΣ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Η “Σύναξη” για την “Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό” εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αντικρούει τις θέσεις που διατύπωσε ο Παναγιότατος σε ομιλία, που έκανε στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, κατά την τελευταία ποιμαντική του επίσκεψη στο Αγιον Ορος
ΚΑΜΙΑ ΥΠΑΚΟΗ ΣΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
___________
Η “Σύναξη” βρίσκεται απολύτως...
 εν δικαίω όταν να επισημαίνει ότι δεν ευσταθούν δύο βασικές θέσεις της ομιλίας του Παναγιότατου.
Ούτε υπακοή οφείλουμε σε αντορθόδοξες ενέργειες, ούτε τον Παπισμό αναγνωρίζουμε ως Εκκλησία.
ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
__________
Τις επισημάνσεις άλλωστε αυτές εμείς τις κάναμε αμέσως μόλις ο Παναγιότατος τις διατύπωσε. Τώρα όμως - μετά την παρέλευση τόσων εβδομάδων μετά την επίσκεψη του Παναγιότατου στο Αγιον Ορος - η “Σύναξη” θεώρησε σκόπιμο να δημοσιεύσει αναιρετικό κείμενο της ομιλίας του Πατριάρχη. Διερωτόμαστε γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος για να ειπωθούν αυτονόητα πράγματα;
Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ
_____________
Αυτό που εντυπωσιάζει αναφορικά με την “Ανακοίνωση” δεν είναι ορθές θέσεις που καταγράφει, οι οποίες ούτως ή άλλως έρχονται ετεροχρονισμένα, αλλά η απόλυτη σιωπή ή οι ανεπαρκείς εξηγήσεις που δόθηκαν για ορισμένα άλλα θέματα.
Συγκεκριμένα δεν ακούσαμε επαρκείς εξηγήσεις γιατί ο Πατριάρχης επέλεξε την Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας - και όχι άλλα μοναστήρια - για να κάνει τις παρατηρήσεις ότι ακολουθούν τα βήματα των Εσφιγμενιτών
Δύο λογικές εξηγήσεις μπορούν να δοθούν.
Η μία είναι ότι οι Λαυριώτες πατέρες - ή τουλάχιστον ορισμένοι από αυτούς - είναι οι μόνοι που φρυκτωρούν την αλήθεια και ως εκ τούτου ο Πατριάρχης τους κατακεραυνώνει επειδή δεν απέμειναν παρά ελάχιστες φωνές που δεν έπεσαν στην αίρεση του Οικουμενισμού. Γι’ αυτό και αποπειράται να τους κάμψει ως το τελευταίο οχυρό αντίστασης.
2.) Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι ότι ο Πατριάρχης έχει υπόψη του ότι ορισμένοι πατέρες της Ιεράς Μονής της Μεγίστης Λαύρας επιδιώκουν πράγματι να υψώσουν μαύρες σημαίες και να αρχίσουν αποτειχίσεις και σχίσματα.
Ας δούμε ποια από τις δύο εκδοχές είναι η ορθή.
ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΦΡΥΚΤΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
_________
Προσχώρησαν στον Οικουμενισμό οι πατέρες του Αγίου Ορους και μόνον ορισμένοι Λαυριώτες έχουν τη δάδα της πίστεως αναμμένη;
Ουδέν τούτου αναληθέστερο!
Το Αγιον Ορος έχει κατ’ επανάληψη καταδικάσει τον Οικουμενισμό σε όλες του τις μορφές. Εχει καταγγείλει τις προδοτικές για την Ορθοδοξία συμφωνίες του Σαμπεζύ και του Μπαλαμάντ, τα κακόδοξα κείμενα της Ραβέννας κτλ. και έχει εκφράσει την πλήρη απογοήτευσή του για τις συμπροσευχές που κάνουν οι Οικουμενιστές. Επομένως βάσει ποιας λογικής είναι δυνατόν να θεωρηθούν ως Οικουμενιστές;
Ουδείς έντιμος άνθρωπος μπορεί να προβεί σε τέτοιο ισχυρισμό.
ΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
________
Δυστυχώς όμως ορισμένοι - οπωσδήποτε μάλιστα ο σεβαστός μας Γέροντας π. Θεόδωρος Ζήσης - διατυπώνουν δημόσια και απροκάλυπτα την άποψη ότι οι μεν Αγιορείτες Ηγούμενοι προδίδουν την πίστη για τα ευρωαργύρια, ενώ μόνον ελάχιστοι πατέρες ορισμένων Μονών και μόνον ορισμένοι Κελλιώτες κρατούν τον πυρσό του αντιοικουμενισμού αναμμένο.
ΕΜΜΕΣΗ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ
________
Η θέση αυτή είναι εξώφθαλμα συκοφαντική. Εξωθεί μάλιστα έμμεσα πιστούς - και δη μοναχούς - να ακολουθήσουν το παράδειγμα των σχισματικών και αιρετικών Εσφιγμενιτών, τους οποίους η “Σύναξη” χαρακτηρίζει εντελώς ανακριβώς - για να ακριβολογούμε ψευδώς - “αποτειχισμένους”, ενώ οι πάντες γνωρίζουν ή τουλάχιστον όφειλαν να γνωρίζουν - ότι οι Εσφιγμετίτες έχουν κάθε είδους εκκλησιαστική σχέση με την παλαιοημερολογητική σχισματική ομάδα του Χρυσόστομου Κιούση της οποίας τώρα προίσταται ο “Αχαίας” Καλλίνικος.
Οι συντάκτες της Ανακοίνωσης της “Ομολογίας της πίστεως για τον Οικουμενισμό” οφείλουν - έστω και τώρα - να ζητήσουν συγγνώμη από τους Ηγουμένους του Αγίου Ορους που συκοφάντησαν και όχι να στηρίζουν έμμεσα σχισματικές καταστάσεις στην Εκκλησία.
ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΕΣ
________
Εχουν επίσης αδήριτη υποχρέωση να καταδικάσουν με σαφήνεια τους σχισματικούς και βλάσφημους Εσφιγμενίτες οι οποίοι - ως σχισματικοί - δεν έχουν απολύτως καμία θέση στο Αγιον Ορος και όχι να τους ενθαρρύνουν έμμεσα με το να τους αποκαλούν “αποτειχισμένους”.
ΕΜΜΕΣΕΣ ΒΟΛΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΑΡΙΖΟΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΠΑΙΣΙΟΥ
__________
Για μια ακόμη φορά θα παρακαλέσουμε όλους να αναλογιστούν ότι την ίδια ακριβώς φιλόφρονη στάση προς το πρόσωπο του Παναγιότατου και προπαντός προς το θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου τήρησαν οι Αγιοι Γέροντες Παίσιος, Πορφύριος, Ιάκωβος Τσαλίκης και συνεχίζει να τηρεί στις μέρες μας ο Αγιος Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας και άλλοι ενάρετοι επίσκοποι και ηγούμενοι.
ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ
_________
Μπορύμε κάλλιστα να ασκούμε - και ασκούμε και θα συνεχίσουμε να ασκούμε - κριτική για τα όποια οικουμενιστικά ολισθήματα αλλά είναι ανεπίτρεπτο
1.) Να συκοφαντούμε τους Αγιορείτες πατέρες ως δήθεν οικουμενιστές και προδότες της Πίστεως.
2.) Να υποθάλπουμε σχισματικές και αποτειχιστικές καταστάσεις.
3.) Να αγνοούμε ότι ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και ο άγιος Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έθεσαν τους όρους του αντιοικουμενιστικού αγώνα ως αγώνα εναντίον των δύο άκρων: Του Οικουμενισμού και του Ζηλωτισμού.
ΣΥΝΟΨΙΖΟΥΜΕ
________
Συνοψίζουμε. Η ανακοίνωση των πατέρων της “Σύναξης” ήρθε πολύ αργά για να πει τα αυτονόητα. Οι συντάκτες της δεν έδωσαν καθόλου πειστικές εξηγήσεις για την υποψία που άφησαν ορισμένοι να πλανάται ότι υποθάλπουν ή χαιδεύουν σχισματικές και αποτειχιστικές καταστάσεις, δεν καταδίκασαν - ως όφειλαν - τους Εσφιγμενίτες για τις βλασφημίες τους κατά των μυστηρίων της Εκκλησίας και το σχισματικό τους φρόνημα και δεν είχαν την ευαισθησία να ανακαλέσουν τις συκοφαντίες εναντίον των Ηγουμένων του Αγίου Ορους, οι οποίες φυσικά αγγίζουν και τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας και το Γέροντα Παίσιο οι οποίοι δέχτηκαν με την ίδια αγάπη τον Παναγιότατο όταν επεσκέφθηκε τα μοναστήρι ή το κελλί τους. Οπως ακριβώς έκαναν οι Αγιορείτες Ηγούμενοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου