Σελίδες

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

UCAS and EOKA




Καποτε σκεφτουμαι να εζουσα στα πιο παλια χρονια της Κυπρου. Ας πουμε τον τζαιρο του 55-59. Σεβουμαι πολλα τους ανθρωπους τζινους που εβοηθησαν να φιουν οι εγγλεζοι που την Κυπρο. Σεβομαι πολλα... την ΕΟΚΑ. However, νιωθω ότι αν εζουσα εγω , τζαι η δικη μου παρεα, η σημερινη,  το 1955, δεν θα εκαμναμε τιποτε. Ουτε πετρουα, ουτε σφαιρουα ουτε καν σερπαντινες δεν θα εσιρναμε τους εγγλεζους. Οι νεοι μας σημερα πισω στο 55 θα επιαναν τα εγγλεζουθκια τζαι θα πιεναν bennigans τζαι fin bars για μπυρες τζαι για να δουν την liverpool.
 CB013123
Καποτε διερωτουμαι αν ειχα τον Γρηγορη Αυξεντιου παρεα μου, φιλο μου. Δεν θα με πιεννε μια μπακιρα.  
-         Ε πριγκιπα ποψε εννα παμε με τον Βαγορη για ενεδρα τους εγγλεζους. Ερκεσαι; Θελουμε ένα κραει τσιλιες.
-         Ενιμπορω ρε Γλιορη ποψε. Εχω αγγλικα 7 με 9. Αφου ξερεις το ρε μαλακα ότι πάω αγγλικα τεταρτη τζαι παρασκευη. Αν ηταν άλλη μερα ηταν να ερκουμουν.
-         Καλα ρε φιλουι μου, ελα αυριο εσσω μου. Εννα παμε να παιξουμε ένα εγγλεζο αξιωματικο.
-         Εν μπορω αυριο ρε. Εχω να θκεβασω A level μαθηματικα mechanics.
-         Να μπω τα ε- ι λεβε  ρε πριγκιπα;
-         Εν κατι εξετασεις που πρεπει να κατσω ρε γλιορη για να πάω αγγλια να σπουδασω.
Ηταν να παιχτει ο Αυξεντιου αν του ελαλουν ετσι ατακες. Αλλα αφου εν η αληθκεια.

Ἠ μπορει τζαι να το επεριπαιζα τζαι λλιον, (διοτι εχω τζαι τουντο α-ι πι, περιπαιζω τους φιλους μου σε φασεις δυσκολες)
- Ενναρτεις ρε πριγκιπα στην διαδηλωση; Σκεφτουμαστε να καμουμε τζαι καμμια πενηνταρκα μολοτοφ τζαι να τις συρουμε εξω που την εγγλεζικη την πρεσβεια
Τζαι ο μαλακας ο πριγκιπας θα του απανταν αγγλικα για να τον περιπαιξει.
-         No way ρε Gregoris.
Θα εφεφκε φουτουνιασμενος (θα με ξιτιμαζε ψυθιριστα) τζαι θα πιεννε ολοισια μασhερα.  

Θα ημουν ενας αχρηστος. Ένα φιλοεγγλεζουι φλωρικο. Παντα ηταν να προσπαθουσα να  συνεφερω τους παρεες μου που ηταν μελη της ΕΟΚΑ. Να σταματησουν τις μαλακιες με τους εγγλεζους. Καποτε όμως θα πιεννα τζαι κανενα γυρο μαζι τους. Σε καμμια ενεδρα.

-         Ε πριγκιπα ερκεται κανενας ρε; Ε πριγκιπα ; Ρε μα τι καμνεις τζιαμε ρε;
-         Καμνω την φορμα για το UCAS  ρε γλιορη. Ένα λεπτο τζαι τελιωνω το personal statement.  

Αλλα ο γλιορης αγαπαπουσεμε παλε. Ε συμπαθουσεμε πολλα αλλα δεν το εδειχνε. Ηξερε ότι ημουν φιλο εγγλεζουι αλλα που μεσα του βαθκεια εσπαζε χαζι μαζι μου. Την άλλη φορα εκαμνε μια πομπα να την βαλλει που κατω που ένα defender (αυτοκινητο) των εγγλεζων τζαι επια τζαι ηβρα τον να κοψουμε καμμια κουβεντα. Τζαι λαλει μου
-         ρε μαλακα πριγκιπα εγιω μαχουμε για την πατριδα μας. Μαχουμε να καμω πομπα . Εσου τι καμνεις;
Τζαι θα του απαντουν με μαλακο ατακα για να τον περιπαιξω
-Όπως την πομπα.
Αρεσκετου όμως του πελλου. Αγαπα με να του λαλω πελλαρες.

Θα επιενναμε διαδηλωσεις με τους παρεες τζαι ουλλοι θα εσιρναν πετρες στους εγγλεζουs τζαι εγιω θα επιεννα τζαι θα εμιλουσα με τα εγγλεζουθκια
-so where are you from?
- I am from London
Τζαι θα του εσυρνα την πουσhτο εγγλεζικη συλλαβη (ότι ταχα μιλω με προφορα)
-         oh ? (στα ελληνικα Ο-Ου. Μονο οι gay οι εγγλεζοι εχουν ετσι καθυστερημενες συλλαβες)  Your are from London?
Τζαι θα μου ελαλε Yes london indeed.
(στο background οι αλλοι παρεες θα εσπαζαν τζαμια με τις πετρες, θα εκλωτσουσαν τα εγγλεζουθκια αλλα εγω ατου. Θα ερωτου τον εγγλεζο:
- Να μπου λαλει το imperial ? Επειδη σκεφτουμαι να πάω τζιαμε.

Θα ημουν ουλλη μερα μεστα βιβλια. Του Γλιορη θα του εγυριζε τζαι θα μου ελαλε ¨
-Να μπω ρε πριγκιπα τζιντο βιβλιο;
Τζαι εγω θα εγελουν τζαι θα του ελαλουν
-Εν τζαι βιβλιο ρε μαλακα . Εν past papers. (ταχα να τον περιπαιξω)

Θα ερκετουν η μερα που θα τον εβρισκαν οι εγγλεζοι στον μασhερα μεστο κρυσφηγετο.
-         come out with your hands up (θα του λαλουσαν οι εγγλεζοι)
-         Μολων Λαβε ( θα τους ελαλε ο Γληορης τζαι θα τους εθωρε που μακρια, που μεστο κρυσφηγετο του. Τζαι μετα θα ελαλε τους αλλους που ηταν διπλα του:
-         Ρε μα ποιος εν τζινος που μιλα με τους εγγλεζους; Εν ο πριγκιπας ; Α τον μαλακα ! Ε προδωσε μας.
-         Ελαλου σου να μεν το καμνεις παρεα ρε γλιορη. Εσου τζιαμε όμως. Ε τα χαιρκα του τωρα του προδοτη (θα του ελαλε ο καραολης)
Φυσικα όμως ο πριγκιπας δεν θα εκαρφωνε ποττε τους φιλους του ουτε τους γνωστους του (όπως τον ματση). Απλα ανοιξε θεση για μεταφραστη part time τζαι θα τη επιανα αμεσως.
-         What is he sayin costas ? θα μου ελαλε το εγγλεζουι
-         Just go and get them. Θα του ελαλουν
-         No you don’t understand, What is gregoris sayin?  Θα μου ελαλε ο χαντακωμενος ο εγγλεζος
-         JUST GO AND GET THEM.
To εγγλεζουι θα ενομιζε ότι παιζω πελλο τζαι δεν του λαλω τζαι θα με συλλαμβανε. Θα εμαχουμουν όπως τον πελλο να του εξηγησω του μαλακα του εγγλεζου ότι επαρεξηγησεμε αλλα ματαια. Θα με εβαλλαν μεστο λαντροβερ. Ενας Θεος ξερει που θα με επαιρναν.
Ο Γλιορης ο αυξεντιου τζαι η παρεα του θα νομιζαν ότι επροσπαθησα να την στησω τους εγγλεζους αλλα απετυχα. Τζαι θα αλλασσε ουλλη η παρεα γνωμη για μενα. Θα ελαλε τους αλλους
« Ειχαμεν λαθος ρε κοπελλια για τον πριγκιπα. Ηθελε να μας βοηθησει τελικα. Αλλα δεν τα καταφερε. Εννα σπασω όμως τι εισhε μες τον νου του να καμει για να μας βοηθησει. Όπως τζαι νασhι μπραβο του πεθκιου.

Ειλικρινα δεν ηθελα να μειωσω κανενα από τους ηρωες του 55. Απλα σατιριζω τον εαυτο μου τζαι τους αλλους τοσους που εσπουδασαν και θα σπουδασουν αγγλια. Ημουν λλιον υπερβολικος σε τουντο μπλοκ αλλα ειμαι αρκετα σιουρος ότι ετσι σεναρια θα επαιζαν αν η γενια μου επιεννε πισω στο χρονο.
http://cpringipas.wordpress.com/2009/04/17/ucas-and-eoka/
Happy Easter
~ by cpringipas on April 17, 2009.  η φωτογραφίες του Παναή(εκτός της Εγγλέζικης σημαίας!)το άρθρο του πρίγκηπα! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου